Wednesday, March 7, 2007

Hemsedal, Norge 1/3 - 4/3 2007

Hemsedal.. Vad ska man säga.. Jag ska försöka berätta allt i stora drag, helst utan detaljer.

Vi åkte upp ett gäng tjejer: jag, Linn, Maja, Mia, Cajsa, Bea, Karin och Josse. Lätt bästa gänget för att göra en resa till den bästa resan.

Bussresan upp var inte lugn. Det hela startade med att vår Reseguide Daniel visade starka tecken på att hata oss när vi ständigt ville bestämma över musik. Efter en låt som några av tjejerna gjorde när de gick i 8an fick vi smeknamnet 'köttbullegänget'. Vår chans att vara DJ var över och Daniel ignorerade våra önskemål och körde på sin egna musik. Resan upp gick bra, några pauser, ett matstopp, folk sov, åt, sjöng och skrattade.

Väl uppe i Hemsedal runt 11 tiden hade vi förhoppningar om att Viktor och hans kompisar skulle möta oss och bära vår packning, men tänk så fel vi hade. Viktor var där, men vägrade bära någon typ av packning - förutom Linns stora väska?!

Torsdagen blev en någorlunda lugn kväll med uppackning, lite kortspel och
läggdags någorlunda tidigt.

Fredagen kom och några av tjejerna hade beslutat sig för att åka skidor. Så jag, Maja, Bea, Caj och Karin begav oss ner till skiduthyrningen och hyrde skidor. Några åk i barnbacken och sedan tog vi 8 stolsliften upp till de riktiga backarna. (Vilket visade sig att även det var gröna backar vi åkte i, men det var lugnt.) Lunchbuffé på Experten för 145 nok kr, men dock värt varenda öre. In i lägenheten och fräscha upp oss lite inför After-Skin. Förvånansvärt nog kollade de inte leg på oss när vi skulle gå in utan det gjorde de senare och då lyckades jag och Josse flirta med vakten så vi fick stanna kvar ändå. Hur bra som helst!

Även lördagen kom och alla var lite ledsna över att detta var den sista kvällen i Hemsedal. Men som vi lärt oss sedan innan ska man ta vara på det lilla man får, dvs denna kvällen ska inte bli lugn. Några åk i backen tills vi tröttnade allihopa. Jag gick hem tidigare för att sova någon timma men det blev inget med det för Linn kom in och skrek att jag skulle göra mig i ordning. Åter till After-Skin. Denna gången satt vi inte utanför utan vi hade haft kontakt med några gubbar vi träffade på bussen upp och dom skulle tydligen hålla platser till oss. Väl där var det inte lugnt (som förväntat). 10 minuter efter våran ankomst stod alla tjejerna på bordet och drog igång hela After-Skin. Alla visste vilka vi var och kändisskapet var fulländat. (skämt åsido) Efter After-Skin fick vi för oss att vi skulle ta oss ner till Hemsedal Centrum. In på Garasjen men lika snabbt ut. Några stannade på Hemsedal Café medans jag och Maja begav oss hemåt.

Nu hade det hunnit bli sista dagen och timmarna räknades nedåt för hemgång. Jag kände direkt när jag vaknade att någonting var fel när jag vaknade. Ont i hela kroppen, halsen, huvudet och benen. Frös hela jag men samtidigt var iskall. Efter några minuters betänketid över vad detta kunde vara räknade jag ut det – influensa.

Jag höll väldigt låg profil på bussen hem, sov mestadels hela tiden medans andra som satt brevid mig inte kunde hålla tyst utan var tvungna och sitta och skrika halsen av sig trots att jag sa till dom X antal gånger.

Hemma i Göteborg vid 12 tiden och möttes av Daniel vid Shell, Ullevi. Tack för att du är en ängel som ville hämta och köra mig hem. Du är bäst.

Bilder kommer senare, nu ska jag gå och lägga mig och se om jag kan bli frisk innan helgen.

Jag måste förövrigt bara berätta att det är otroligt skönt att få komma hem igen. Till Mamma, Pappa och föräldravård, som faktiskt är det bästa när man är sjuk.

Krya på er alla sjuka människor
Massa Kärlek
Sandra

No comments: